Official trade website of Nepal Tourism Board
Nepal Tourism Board > Updates > Situation Updates > NTB Reactivates Crisis Cell to Facilitate Tourists in Nepal

NTB Reactivates Crisis Cell to Facilitate Tourists in NepalThursday, May 6th, 2021

Nepal Tourism Board has reactivated its Crisis Management and Communication Cell with an aim of coordinating for facilitation and rescue of tourists who are in various parts of the country and couldn’t make to their destinations due to the lockdown mandated by the Government of Nepal due to the surge of COVID 19 second wave.

NTB has also taken the responsibility of facilitation of Quarantine facilities in hotels and monitoring of those facilities for the tourists who come from India following the implementation of Air Bubble Agrement between India and Nepal.

As of today, NTB ccordination with the Ministry of Home Affairs has rescued tourists from various parts of the country evacuating them to Kathmandu. Those rescued are 5 Polish nationals from Langtang, 5 Ukrainians from Pokhara, 2 Americans from Lukla making the total number of 11 tourists ferried to Kathmandu.

Likewise, NTB has prepared the protocol for Quarantine facilities in hotels and started establishing contacts and coordination with the hotels designated for the placement of tourists who come via flights in Quarantine as per the decision taken by the Ministry of Tourism and Civil Aviation on May 4, 2021.

NTB has activated its hotline service 9851252666 in order to provide accurate and timely information to the tourists and those concerned seeking prompt services and information.

Also, the information seekers can email crisiscell@ntb.org.np, or visit website: www.welcomenepal.com/plan-your-trip/covid-19 where the updates will be posted on a daily basis as when required.

Similarly, the online Traveler Locator has been used in order to collect the data to track tourists who are in different parts of the country.

 

कोरोना भाइरस (कोभिड –१९) को दोस्रो चरणको संक्रमण बढ्दै जाँदा सरकारले देशका विभिन्न भागमा जारी गरेको निषेधाज्ञाका क्रममा मुलुकका विभिन्न भागमा रहेका पर्यटकहरूको, उद्धार तथा समन्वयको लागि नेपाल पर्यटन बोर्डले विपद व्यवस्थापन तथा सञ्चार सेल (Crisis Management and Communication Cell ) गठन गरेको छ । सेलले पर्यटकहरूको उद्धार तथा समन्वयका साथै नेपाल भारत ब्ष्च(द्यगददभि सम्झौता अनुरुप भारतबाट नेपाल आउने यात्रुहरुको होटल क्वारेन्टाइन व्यवस्थापन र अनुगमन लगायतका काममा सहजिकरण गर्ने छ । सोही बमोजिम बोर्डले आज मिति २०७८ वैशाख २२ गतेका दिन गृह मन्त्रालयको समन्वयमा देशका विभिन्न भागबाट पर्यटकहरूको उद्धार गरी काठमाण्डौं ल्याएको छ । जसअनुसार लाङटाङबाट ५ जना पोलिस ,पोखराबाट ४ जना युक्रेनी र लुक्लाबाट २ जना अमेरिकन गरी ११ जना विदेशी नागरिकलाई उद्धार गरी काठमाण्डौं ल्याएको छ ।

यस्तै संस्कृति पर्यटन तथा नागरिक उडड्यन मन्त्रालयको मिति २०७८ वैशाख २१ गतेको निर्णय अनुसार बोर्डले हवाई यात्रुको होटल क्यारेन्टिाइन मापदण्ड तयार गरी मन्त्रालयबाट सूचिकृत  होटहरूसँग सम्पर्क र समन्ववय गरी सहजिकरण गरेको छ । बोर्डले महामारीको समयमा आवश्यक सूचनाको अभावमा कुनै पर्यटकहरू कतै अलपत्र पर्न नपरोस तथा अन्य सरोकारवाला निकायहरूले समेत आवश्यक परेको समयमा सूचना गर्न सकुन भनेर निम्नानुसारको हटलाइन, मेल तथा वेव Hotline :- 9851252666,Email :- crisiscell@ntb.org.np,Website :-www.welcomenepal.com/plan-your-trip/covid-19 सञ्चालनमा ल्याई दैनिक गितिविधिहरू वेवमा अपडेट गर्ने गरेको छ । यस्तै देशका विभिन्न भागमा रहेका पर्यटकहरू सम्पर्कमा रहन तथा उद्धारको लागि online Traveler Locater बाट तथ्याङ्कहरु संकलन गरिरहेको छ । 

 

Please follow and like us: